Маркування вмісту алергенів
Маркування вмісту алергенів
Законом України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів», а також додатком №1 до нього, передбачено обов’язкове зазначення речовин або продуктів, які використовуються у виробництві або приготуванні харчового продукту і залишаються присутніми у готовому продукті, навіть у зміненій формі, що спричиняють алергічні реакції або непереносимість.
Інформація має бути вказана у переліку інгредієнтів з чітким зазначенням назви речовини або продукту згідно із списком алергенів.
Назва алергену або продукту з нього має бути виділена певним шрифтом, стилем або кольором фону, завдяки чому вона чітко відрізнятиметься від решти переліку інгредієнтів.
За відсутності переліку інгредієнтів, подаючи інформацію щодо речовин або продуктів, які можуть спричиняти алергію або непереносимість, необхідно включати слово “містить” перед назвою алергену або продукту з нього.
Офіційний список алергенів включає 14 позицій: злаки, що містять глютен, ракоподібні, яйця, риба, арахіс, соєві боби, молоко, горіхи, селера, гірчиця, насіння кунжуту, двоокис сірки та сульфіти, люпин, молюски.
Часто на етикетці можна зустріти, що харчовий продукт містить “сліди” якогось алергену, наприклад, “сліди глютену”. Цим виробник дає зрозуміти, що продукт виробляється на потужності, де використовується даний алерген і може випадково потрапити у продукт в кількості, яку виробник не зміг виявити за допомогою лабораторних методів, і тому вказує ці алергени на упаковці як запобіжний захід.
Варто зазначити, що маркуватися алергени повинні не лише на упаковці харчового продукту, а й у меню закладів громадського харчування. Якщо продукти реалізуються дистанційно, то в інформації про продукт також потрібно надавати відомості щодо речовин або продуктів, які можуть спричиняти алергію або непереносимість. Така інформація має бути доступною для ознайомлення споживачем до моменту продажу харчового продукту.
Надання точної, чіткої та легко зрозумілої для споживача інформації про харчовий продукт вкрай важливе для підвищення рівня благополуччя споживачів, а також необхідне для запобігання такої проблеми як важкі наслідки алергічних реакцій.